CONTRACT PRIVIND PACHETUL DE SERVICII DE CALATORIE NR. ………….. din data de ……….….
I. PARTILE
1.
Societatea Seven Travel S.R.L, cu sediul in Bacau, Str. Cornisa
Bistritei bl. 6, sc. A, ap. 40, inregistrata la ORCT Bacau sub nr.
J04/1687/2007, CUI RO22485250, cont bancar RON –
RO91BTRLRONCRT0065441203, cont bancar EURO – RO95BTRLEURCRT0065441201,
reprezentata prin Radu Tuglea, in calitate de administrator, denumita in
continuare Seven Travel S.R.L. sau Agentia, titulara a Licentei de
turism nr. 1735, cu termen de valabilitate nedeterminat, e-mail:
office@seventravel.ro ;
si
2.
calatorul/reprezentantul calatorului, domnul/doamna
……………………………………………………………………………., domiciliat(a) in
……………………………………………………………………, CNP…………………………………………………………….,
telefon………………….…………, e-mail ………………………………………………………………., denumit in
continuare Calator;
au convenit la incheierea prezentului contract cu respectarea dispozitiilor O.G. nr. 2/2018.
II. OBIECTUL
Obiectul contractului il constituie:
1.
Vanzarea de catre Seven Travel S.R.L., in calitate de agentie de turism
organizatoare, a pachetului de servicii de calatorie inscris in
voucher, bilet de odihna, tratament, bilet de excursie, Formularul de
informare precontractuala, oferta sau alt inscris anexat Contractului
precum si eliberarea documentelor de plata si calatorie. Agentia are
calitatea de organizator, conform prevederilor legale in vigoare, pentru
urmatoarele tipuri de pachete de servicii de calatorie: pachete de
servicii de calatorie combinate sau nu pentru destinatii in Romania;
pahcete de servicii de calatorie combinate sau nu pentru destinatii in
afara Romaniei. Pentru evitarea oricaror neintelegeri, doar pentru
aceste tipuri de pachete Agentia ofera garantii privind rambursarea
tuturor platilor efectuate de catre sau pe seama calatorilor, in masura
in care serviciile relevante nu sunt furnizate ca urmare a insolventei.
2.
Intermedierea de catre Seven Travel S.R.L., care actioneaza ca si
agentie de turism intermediara, conform prevederilor legale in vigoare
si contractelor incheiate de catre Seven Travel S.R.L cu alte agentii de
turism organizatoare, a pachetului de servicii de calatorie constituit
de catre Agentia Organizatoare, inscris in voucher, bilet de odihna,
tratament, bilet de excursie, Formularul de informare precontractuala,
oferta sau alt inscris anexat Contractului precum si eliberarea
documentelor de plata si calatorie. Seven Travel S.R.L. are calitatea de
intermediar, conform prevederilor legale in vigoare, pentru urmatoarele
tipuri de pachete de servicii de calatorie: pachete de servicii de
calatorie intermediate de Seven Travel S.R.L de la Organizatori cu
sediul in afara Romaniei pentru destinatii oriunde in lume; pachete de
servicii de calatorie intermediate de Seven Travel S.R.L de la
Organizatori cu sediul in Romania pentru destinatii oriunde in lume.
Pentru evitarea oricaror neintelegeri, pentru aceste tipuri de pachete
Agentia Organizatoare si nu Seven Travel S.R.L ofera garantii privind
rambursarea tuturor platilor efectuate de catre sau pe seama
calatorilor, in masura in care serviciile relevante nu sunt furnizate ca
urmare a insolventei Agentiei Organizatoare.
3.
Caracteristicile pachetului de servicii de calatorie, cat si precizarea
calitatii Agentiei in relatia cu calatorul (agentie de turism
Organizatoare sau Intermediara) se regasesc atat in oferta cat si in
nota cuprinzand informatiile precontractuale, anexe integrante ale
Contractului.
III. INCHEIEREA
1.
Contractul se incheie, dupa caz, in momentul semnarii lui sau a
Formularului de informare precontractuala de catre Calator sau prin
acceptarea conditiilor contractuale de servicii de calatorie, inclusiv
in cazul celor achizitionate la distanta prin telefon si/sau mijloace
electronice.
2. Se considera acceptare a termenilor si
conditiilor contractuale de servicii de calatorie, in cazul celor
achizitionate la distanta prin telefon sau mijloace electronice dupa cum
urmeaza:
2.1. Exprimarea acordului Calatorului
prin transmiterea catre Agentie a unui mesaj electronic de pe adresa de
e-mail declarata de calator ca adresa de corespondenta/contact;
2.2.
Exprimarea acordului verbal, in cadrul conversatiei telefonice purtate
de catre calator cu un reprezentant al Agentiei, urmata de inceperea
executarii pachetului de servicii;
2.3. Exprimarea acordului
prin achitarea de catre calator a Contravalorii pachetului de servicii
de calatorie in baza facturii emise de Agentie.
3.
Pentru procesarea unei rezervari de servicii de calatorie, Agentia
poate solicita un avans de pana la 20 - 80 % din pretul pachetului sau
plata integrala a contravalorii pachetului, in functie de data la care
calatorul solicita serviciile.
4. In cazul
in care, cu acordul calatorului, prezentul contract este pus
integral la dispozitia acestuia in format electronic (catalog,
pliant, alte inscrisuri, site) prin orice mijloace de comunicare
electronica (e-mail, fax etc.), obligatia de informare a calatorului
este considerata indeplinita prin inscrierea acestei informatii in Bonul
de comanda, oricare dintre documentele de calatorie sau documentele
fiscale furnizate calatorului de Agentie, nefiind necesara incheierea in
forma scrisa pe suport hartie a contractului privind pachetul de
servicii de calatorie. Cu toate acestea, se furnizează călătorului un
exemplar sau confirmarea contractului privind pachetul de servicii de
călătorie pe suport hârtie sau, în cazul în care călătorul este de
acord, pe un alt suport durabil.
5. Contractul
inceteaza de drept odata cu finalizarea prestarii efective a pachetului
de servicii de calatorie inscris in documentele de calatorie.
IV. PRETUL SI MODALITATILE DE PLATA
1.
Pretul total al pachetului este de . . . . . . . . . ., inclusiv toate
taxele, comisioanele, tarifele si alte costuri suplimentare suportate de
Agentie. Daca pretul nu este specificat in prezentul contract, atunci
acesta este specificat in Formularului de informare precontractuala,
alte documente de calatorie, cataloage, pliante, alte inscrisuri puse la
dispozitie calatorului, site-ul Agentiei, alte mijloace de comunicare
electronica si/sau pe factura.
2. Modalitati de plata:
• Conform Formularului de informare precontractuala
• Pentru
Pachete de servicii de calatorie intermediate de Seven Travel de la
Agentii Organizatoare: conform Formularului de informare
precontractuala;
• Plata
pachetului de servicii de calatorie externe aferente contractului se
poate efectua intr-o singura moneda, in valuta specificata in contract
sau in RON la cursul de referinta al BNR cu un comision de risc valutar
de 2%, din ziua emiterii facturii;
• In
cazul in care plata pachetului de servicii de calatorie se face prin
virament sau depunere, Calatorul are la dispozitie conturile bancare ale
Agentiei mentionate la pct. I. 1. de mai sus.
V. DREPTURILE SI OBLIGATIILE AGENTIEI
1.
Agentia isi rezerva dreptul de a modifica unilateral clauzele
prezentului contract inainte de inceperea executarii pachetului, daca
aceste modificari sunt nesemnificative si a informat calatorul cu cel
putin 24 de ore inainte de data inceperii calatoriei.
2. In
cazul modificarii semnificative a uneia dintre prevederile esentiale ale
contractului, inainte de inceperea executarii pachetului, cum ar fi:
principalele caracteristici ale serviciilor de calatorie, modificarea
locului de cazare, majorarea pretului cu peste 8%, sau daca nu se pot
indeplini cerintele speciale ale calatorului pe care Agentia le-a
acceptat, etc. aceasta are obligatia de a informa calatorul cu cel putin
15 zile inainte de data inceperii calatoriei.
3. In cazurile
prevazute la linia 5 pct. 5.2 si 5.3 de mai jos, informarea se va face
in timp util pentru a permite calatorului sa decida inceperea
calatoriei.
4. Agentia poate modifica pretul contractului in
sensul majorarii sau micsorarii, dupa caz, aratand totodata modul de
calcul al majorarilor sau micsorarilor de pret ale contractului.
Majorarile de preturi sunt posibile numai ca o consecinta directa a
schimbarilor legate de cel putin unul dintre urmatoarele aspecte si
numai daca modificarea are loc ca urmare a schimbarilor legate de:
4.1.pretul transportului de pasageri care rezulta din costul carburantilor sau al altor surse de energie;
4.2.nivelul
taxelor sau al comisioanelor aplicabile serviciilor de calatorie
incluse in contract, impuse de parti terte care nu sunt direct implicate
in executarea pachetului, inclusiv taxele turistice, taxele de
aterizare sau comisioanele de imbarcare sau debarcare in porturi si
aeroporturi; sau
4.3.cursul de schimb relevant pentru pachetul respectiv.
Preturile
stabilite in contract pot fi majorate, numai daca Agentia trimite
calatorului o notificare clara si inteligibila privind aceasta crestere,
insotita de o justificare a cresterii respective si de un calcul, pe un
suport durabil, cu cel putin 20 de zile inainte de inceperea executarii
pachetului.
5. Agentia este raspunzatoare de buna
executare a serviciilor de calatorie incluse in contractul privind
pachetul de servicii de calatorie, indiferent daca aceste servicii
urmeaza sa fie furnizate de Agentie sau de un alt furnizor de servicii
de calatorie, cu exceptia urmatoarelor cazuri:
5.1.cand neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a obligatiilor asumate prin contract se datoreaza calatorului;
5.2.cand
neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unor cauze de forta majora sau
unor imprejurari pe care nici Agentia, nici prestatorii de servicii nu
le puteau prevedea sau evita, inclusiv, dar fara a se limita la:
modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, intarzieri in
traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport,
accident, blocaje, lucrari sau reparatii pe drumurile publice,
neindeplinirea grupului minim ca urmare a unor renuntari de ultima ora
sau a neobtinerii vizelor pentru toti participantii. Agentia nu este
raspunzatoare pentru prejudiciile cauzate calatorului ca urmare a
intarzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje si a
altor imprejurari care revin exclusiv in sarcina transportatorului in
temeiul actelor normative specifice;
5.3.cand neindeplinirea
obligatiilor se datoreaza unui tert care nu are legatura cu furnizarea
serviciilor prevazute in contract, iar cauzele care au determinat
neindeplinirea obligatiilor au un caracter imprevizibil si inevitabil.
6.
Agentia are obligatia sa furnizeze in scris calatorului sau prin orice
mijloace de comunicare electronice convenite in scris cu calatorul
(e-mail, fax, sms etc.), cu 2 zile inainte de data plecarii, urmatoarele
informatii, in cazul in care acestea au suferit modificari, fata de
cele stipulate in oferta si Formularului de informare precontractuala:
6.1.ora
programata de plecare, precum si orele programate ale opririlor
intermediare, ale legaturilor de transport si ale sosirii;
6.2.denumirea,
sediul/adresa, numerele de telefon si de fax, adresele de e-mail ale
reprezentantei locale a organizatorului si/sau a intermediarului ori, in
lipsa acestora, un numar de apel de urgenta care sa ii permita
contactarea organizatorului si/sau a intermediarului;
6.3.pentru
calatoriile minorilor neinsotiti de parinti, informatii care sa permita
parintilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu
responsabilul de la locul cazarii copilului.
7.
Agentia Organizatoare este raspunzatoare pentru executarea
corespunzatoare a tuturor serviciilor de calatorie incluse in prezentul
Contract si este obligata sa acorde asistenta in cazul in care calatorul
se afla in dificultate. Agentia acorda asistenta adecvata fara
intarzieri nejustificate calatorului aflat in dificultate, in cazul
situatiilor de forta majora sau al unui eveniment pe care nici Agentia,
nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu il
puteau prevedea sau evita, in special prin:
7.1.furnizarea de informatii corespunzatoare privind serviciile de sanatate, autoritatile locale si asistenta consulara; si
7.2.acordarea
de asistenta calatorului in ceea ce priveste efectuarea comunicarilor
la distanta si sprijinirea acestuia in gasirea unor servicii de
calatorie alternative.
Agentia are posibilitatea
de a pretinde suplimentar costurilor efective suportate de Agentie si un
comision rezonabil pentru o astfel de asistenta in cazul in care
calatorul este cel care a provocat situatia de dificultate in mod
intentionat sau din propria neglijenta. Comisionul nu poate depasi in
niciun caz costurile efective suportate de Agentia (Calatorul avand de
achitat costurile efective suportate de Agentia + comisionul convenit).
8.
Atunci cand o parte semnificativa din serviciile de calatorie nu poate
fi executata astfel cum s-a convenit prin prezentul contract, Agentia
ofera, fara costuri suplimentare pentru calator, servicii alternative
corespunzatoare pentru continuarea derularii pachetului, pe cat posibil
echivalente sau de mai buna calitate decat cele specificate in contract,
inclusiv in cazul in care intoarcerea calatorului la locul de plecare
nu este asigurata astfel cum s-a convenit. In cazul schimbarii cazarii,
se considera a fi serviciu alternativ corespunzator pentru continuarea
derularii pachetului oferirea cazarii in aceeasi locatie, in cea mai
apropiata varianta fata de cea initiala.
9. In cazul in care
serviciile alternative propuse, conform alin. 8. de mai sus, au drept
consecinta un pachet de o calitate mai scazuta decat cea specificata in
prezentul contract, Agentia acorda calatorului o reducere adecvata a
pretului.
Calatorul poate respinge serviciile alternative
propuse, conform alin. 8 de mai sus, doar in cazul in care acestea nu
sunt comparabile cu ceea ce s-a convenit prin prezentul contract sau
reducerea de pret acordata este inadecvata.
10. Daca este
imposibil sa se furnizeze servicii alternative sau calatorul respinge
serviciile alternative propuse in conformitate cu alin. 9 al doilea
paragraf, calatorul are dreptul, dupa caz, la reducerea pretului si/sau
la despagubiri fara a rezilia contractul de servicii privind pachetul de
calatorie.
11. Daca pachetul include transportul de
pasageri, Agentia asigura de asemenea, in cazurile mentionate la alin.
8. si 9. de mai sus, repatrierea calatorului cu transport echivalent
fara intarzieri nejustificate si fara costuri suplimentare pentru
calator.
VI. DREPTURILE SI OBLIGATIILE CALATORULUI
1.
In cazul in care calatorul nu poate sa participe la calatoria
turistica, independent de motivele care stau la baza imposibilitatii de
participare, acesta poate sa transfere contractul unei persoane care
indeplineste toate conditiile aplicabile pachetului de servicii de
calatorie contractat, cu obligatia de a anunta in scris Agentia cu cel
putin 5 zile inainte de inceperea executarii pachetului. In acest caz,
intre calatorul care nu poate participa la calatoria turistica
contractata (cedentul), persoana careia ii este transferat contractul
(cesionarul) si Agentie (debitor cedat) urmeaza a se incheia un contract
de transfer (cesiune) cu privire la pachetul de servicii de calatorie
contractat si transferat. Responsabilitatea incheierii contractului de
transfer (cesiune) revine, dupa caz, fie cedentului, fie cesionarului,
si niciodata Agentiei (debitorului cedat). Calatorul care transfera
contractul privind pachetul de servicii de calatorie si persoana careia
ii este transferat contractul raspund in solidar pentru achitarea
soldului si a tuturor comisioanelor, tarifelor si altor costuri
suplimentare generate de acest transfer. Pentru calatoriile
individuale, in cazul in care mijlocul de transport este avionul,
transferul contractului poate fi efectuat numai respectand conditiile de
renuntare al biletului de avion. De asemenea, pentru calatoriile care
necesita indeplinirea unor conditii speciale, ex: obtinerea vizelor
turistice, se va tine seama de acestea. Calatorul are dreptul sa fie
informat cu privire la costurile efective ale transferului de contract.
2.
Calatorul este obligat sa comunice Agentiei in termen de 5 zile
calendaristice de la primirea instiintarii privind modificarea
prevederilor esentiale ale contractului prevazute la cap. V alin. 2. de
mai sus sau in timp util inainte de inceperea calatoriei, in cazul in
care se aplica clauzele prevazute in cap. V alin. 4. pct 4.2. si 4.3. de
mai sus, hotararea sa de a opta pentru:
2.1.sa accepte modificarea propusa; sau
2.2.sa rezilieze/denunte contractul fara a plati vreo penalitate de reziliere/denuntare.
In
cazul in care calatorul nu comunica Agentiei optiunea sa in termenul
prevazut mai sus din prezentul punct, se considera ca toate modificarile
au fost acceptate de catre calator, conform noilor conditii si
calatorul nu poate solicita despagubiri ulterioare datorate
modificarilor de acest tip.
3. In cazul in care
calatorul decide sa participe la calatoria asupra careia s-au operat
modificari in conditiile cap. V alin.2. de mai sus, se considera ca
toate modificarile au fost acceptate.
4. In cazul in care
calatorul reziliaza/denunta unilateral contractul in temeiul alin.2.
pct. 2.2 cap.VI. de mai sus sau Agentia anuleaza calatoria turistica
inaintea datei de plecare, calatorul are dreptul:
4.1.sa
accepte la acelasi pret un alt pachet de servicii de calatorie de
calitate echivalenta sau superioara, propusa de Agentie;
4.2.sa
accepte un pachet de servicii de calatorie de calitate inferioara
propusa de Agentie, cu rambursarea diferentei de pret, in sensul
rambursarii diferentei de pret dintre cele doua pachete de calatorie, la
momentul incheierii noului contract de prestare de servicii de
calatorie;
4.3.sa i se ramburseze toate platile efectuate de
catre sau pe seama calatorului, fara intarzieri nejustificate si, in
orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data incetarii contractului.
In acest caz, calatorul are dreptul sa solicite Agentiei si o
despagubire, al carei cuantum poate fi stabilit prin acordul comun al
partilor in baza prevederilor prezentului contract sau in baza unei
hotarari a instantei de judecata, pentru neindeplinirea prevederilor
contractului initial, cu exceptia cazurilor in care:
4.3.1.numarul
de persoane inscrise pentru participarea la pachetul respectiv este mai
mic decat numarul minim stabilit in contract, iar Agentia il
instiinteaza pe calator cu privire la incetarea contractului in termenul
stabilit in contract, dar nu mai tarziu de:
• 20 de zile inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul calatoriilor care dureaza mai mult de sase zile;
• sapte zile inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul calatoriilor care dureaza intre doua si sase zile;
• 48 de ore inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul calatoriilor care dureaza mai putin de doua zile;
4.3.2.Agentia
nu poate executa contractul din cauza unor circumstante inevitabile si
extraordinare astfel cum sunt prevazute la cap. V pct 5. si instiinteaza
calatorul cu privire la incetarea contractului, fara intarziere si
inainte de inceperea executarii pachetului;
4.3.3.anularea s-a facut din vina calatorului.
5.
Calatorul are dreptul sa rezilieze/denunte unilateral in orice moment,
in tot sau in parte, contractul, iar in cazul in care
rezilierea/denuntarea unilaterala ii este imputabila este obligat sa
despagubeasca Agentia pentru prejudiciul creat acesteia, conform
prevederilor cap. VII, cu exceptia cazurilor de forta majora definite
conform legii. Despagubirea se poate ridica la maximul pretului
pachetului de servicii de calatorie contractat.
6. In cazul in
care calatorul alege sa se mute la un alt hotel decat cel contractat
initial si achitat, responsabilitatea financiara a renuntarii ii
apartine. Agentia va rezolva cerintele calatorului in limita
posibilitatilor, eventualele diferente de pret urmand a fi suportate de
catre calator.
7. Daca calatorul solicita nemotivat
schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricarora dintre
servicii, aceasta echivaleaza cu rezilierea/denuntarea unilaterala a
contractului, cu aplicarea penalitatilor prevazute la cap. VII la
momentul respectiv si incheierea unui nou contract.
8.
Calatorul este obligat sa achite la receptia unitatii hoteliere taxa de
statiune, taxa de salubritate, precum si alte taxe locale, fara a putea
pretinde despagubiri sau returnarea sumelor de la Agentie.
9.
Calatorul este obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere actele
sale de identitate, precum si documentul de calatorie eliberat de
Agentie (voucher, bilet de odihna si/sau de tratament etc.), in vederea
acordarii serviciilor de calatorie. In cazul in care calatorul
beneficiaza de pachete de odihna si tratament, este obligat sa prezinte
la receptia unitatii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de
familie si dovada platii contributiilor pentru asigurari sociale, la zi.
10.
Calatorul ia la cunostinta ca serviciile pe care le achizitioneaza fara
ca acestea sa faca parte din prezentul contract sunt in stricta
responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislatia
tarii de destinatie, iar Agentia nu are vreo responsabilitate asupra
prestatiilor in cauza.
11. Daca pentru efectuarea calatoriei
este necesara indeplinirea de catre calator a unor formalitati
suplimentare (de exemplu, calatoria impreuna cu minori, situatia in care
numele calatorului este schimbat ca urmare a casatoriei/desfacerii ei
etc.), acesta are obligatia de a indeplini toate cerintele legale.
Pentru o informare optima, Agentia recomanda si consultarea site-ului
Politiei de Frontiera. In cazul in care calatorul nu isi respecta
obligatia de a se informa cu privire la formalitatile suplimentare
necesare in vederea efectuarii calatoriei care nu sunt in sarcina
Agentiei (de exemplu, in cazul calatoriei cu minori, imputernicire din
partea parintelui sau reprezentantului legal ce nu il insoteste sau
orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativa),
Agentia este exonerata de orice raspundere in cazul imposibilitatii
efectuarii calatoriei.
12. Se recomanda calatorilor
contactarea Agentiei cu 24 de ore inainte de plecare pentru
reconfirmarea detaliilor de imbarcare (orar de zbor, loc de imbarcare
etc.).
13. In cazul sejururilor de odihna si/sau de tratament
cu locul de desfasurare in Romania, calatorul are obligatia sa respecte
programul de acordare a serviciilor : cazarea se face la ora 18,00 a
zilei de intrare si se termina, de regula la ora 10:00 a zilei de iesire
inscrise pe documentele de calatorie (voucher, biletul de odihna si/sau
de tratament, bilet de excursie etc.). Eventualele costuri suplimentare
generate de neeliberarea spatiilor de cazare pana cel tarziu la orele
specificate mai sus cad in sarcina exclusiva a calatorului.
14.
In cazul sejururilor cu locul de desfasurare in afara Romaniei,
calatorul are obligatia sa respecte programul de acordare a
serviciilor: de regula, o zi hoteliera/noapte de cazare incepe cel mai
devreme la ora 14:00 a zilei de intrare si se termina a doua zi pana la
ora 12:00. Indiferent la ce ora are loc cazarea in acest interval orar
se considera a fi consumata o zi hoteliera/noapte de cazare. Eventualele
costuri suplimentare generate de solicitarea cazarii mai devreme si/sau
neeliberarea spatiilor de cazare pana cel tarziu la orele specificate
mai sus cad in sarcina exclusiva a calatorului. De asemenea, sosirea la
unitatea de cazare dupa ora 18:00 trebuie anuntata in prealabil.
15.
Repartizarea camerelor se face strict de catre unitatea de
cazare/hotelier in functie de criteriile proprii si de disponibilitatea
din momentul cazarii, astfel incat nu se pot garanta numarul camerei,
etajul si/sau amplasarea, cu exceptia cazurilor in care se specifica in
mod expres acest aspect.
16. In cazul in care un calator
angajeaza servicii pentru un numar mai mare de calatori, conditiile
contractuale se extind in mod automat asupra intregului grup pentru care
au fost achitate serviciile.
17. Calatorul este obligat sa
foloseasca mijloacele de transport, camera de hotel si bunurile din
dotarea acestora ca un bun proprietar si potrivit destinatiei lor.
Agentia nu se face vinovata de eventualele pagube produse sau vatamari
suferite de calator ca urmare a nerespectarii acestui alineat.
18.
Calatorul are obligatia sa respecte locul, data si ora plecarii atat la
dus, cat si la intors, precum si locurile, datele si orele stabilite pe
parcursul programului de calatorie contractat. Toate cheltuielile si
daunele produse ca urmare a nerespectarii de catre calator a
prevederilor privind locurile de intalnire si orarele vor fi suportate
de catre acesta.
19. In cazul in care calatorul care a intrat
pe teritoriul statului in care se realizeaza pachetul de servicii de
calatorie refuza sa se mai intoarca in Romania si autoritatile din tara
respectiva fac cheltuieli de orice natura cu acesta, calatorul respectiv
are obligatia de a suporta toate aceste cheltuieli.
VII. RENUNTARI. PENALIZARI. DESPAGUBIRI. DELIMITAREA RASPUNDERII.
1.
Calatorul poate inceta contractul privind pachetul de servicii de
calatorie in orice moment inainte de inceperea executarii pachetului. In
cazul in care calatorul renunta din vina sa la pachetul de servicii de
calatorie care face obiectul prezentului contract, el datoreaza Agentiei
urmatoarele penalizari, cu exceptia situatiilor in care Bonul de
comanda prevede alte cote de penalizare, caz in care prevaleaza si se
aplica exclusiv penalizarile din Bonul de comanda, si anume:
1.1.In cazul serviciilor turistice externe care includ un bilet de avion pe curse regulate / linie, penalizarile sunt:
• cel putin contravaloarea avansului platit, indiferent de momentul renuntarii;
• 75% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea pana cu 30 zile calendaristice inainte de la data inceperii calatoriei;
• 100%
din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face intr-un
interval mai mic de 30 zile calendaristice inainte de plecare sau prin
neprezentarea la program;
1.2.In cazul serviciilor turistice externe tip "charter" care includ zboruri operate sezonier, penalizarile sunt de:
• avansul achitat daca renuntarea se face cu cel putin 59 de zile calendaristice inainte de data plecarii;
• 50%
din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in
intervalul 59 zile- 30 zile calendaristice inainte de data plecarii;
• 75%
din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in
intervalul 29 - 17 zile calendaristice inainte de data plecarii;
• 100%
din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in interval
mai mic de 16 zile calendaristice inainte de data plecarii sau pentru
neprezentarea la program.
In
cazul in care in Oferta sunt prevazute alte conditii de penalizare
decat mentionate la punctul anterior, intotdeauna se aplica exclusiv
penalizarile din Oferta.
2. Prin exceptie de la
prevederile alin. 1. cap.VII. calatorul are dreptul sa inceteze
prezentul contract inainte de inceperea executarii pachetului, fara a
plati vreo penalitate de incetare in cazul unor circumstante inevitabile
si extraordinare care se produc la locul de destinatie sau in
vecinatatea imediata a acestuia si care afecteaza in mod semnificativ
executarea pachetului sau care afecteaza semnificativ transportul
pasagerilor la destinatie. In acest caz calatorul are dreptul la o
rambursare completa a oricarei plati efectuate pentru pachet, dar nu are
dreptul la vreo despagubire suplimentara din partea Agentiei.
3.
In cazul in care calatorul care a contractat un pachet de servicii de
calatorie cu Agentia si a achitat un avans, nu se prezinta in termenul
specificat in Bonul de comanda sau in termenul comunicat in scris,
pentru a achita ratele aferente sau restul de plata, contractul se
considera reziliat de drept, iar Agentia are dreptul de a anula
rezervarile efectuate in beneficiul calatorului cu retinerea
penalizarilor prevazute la alin. 1. cap. VII. de mai sus.
4.
In cazul in care o ambasada refuza sa acorde viza de intrare pentru
efectuarea pachetului de servicii, calatorului i se vor retine toate
taxele datorate de Agentie prestatorilor directi, precum si cheltuielile
de operare proprii acestuia.
5. Agentia este exonerata de
orice raspundere in cazul in care dupa inceperea calatoriei, serviciul
de graniceri/politia de frontiera sau alta autoritate competenta refuza
sa acorde calatorului dreptul de iesire/tranzit/intrare pe teritoriul
unui stat, necesar pentru efectuarea serviciilor de calatorie.
Calatorului i se va retine in aceasta situatie contravaloarea totala a
pachetului de servicii de calatorie.
6. Penalizarile
echivalente cu 100% din pret se aplica si in cazul in care calatorul nu
ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinatie, daca nu
poate pleca in calatorie pentru ca documentele personale necesare in
vederea efectuarii calatoriei nu sunt conforme normelor legale sau este
in imposibilitatea de a parasi teritoriului tarii, din alte motive ce
tin de persoana acestuia.
7. Calatorul trebuie sa depuna in
scris cererea de renuntare la pachetul de servicii de calatorie la
Agentie. In caz contrar, cererea de renuntare nu este luata in
considerare.
8. Agentia nu raspunde in situatii de greva,
conflicte politice si de razboi, catastrofe, de pericol public, atac
terorist, embargou international, precum si in cazul in care companiile
aeriene stabilesc limite de raspundere. Toate aceste situatii care nu
sunt imputabile niciunei parti se considera situatii de forta majora si
exonereaza de raspundere Agentia.
9. Toate sumele mentionate
la alin. 1, 3, 4, 5 si 6 cap VII. se vor retine de catre Agentie din
avansul sau pretul total al pachetului de servicii de calatorie achitat
de calator, fara a fi necesare alte formalitati si/sau interventia
instantei de judecata.
10. In cazul achizitionarii unui pachet
de servicii de calatorie avand in componenta si asigurarea
transportului pe cale aeriana, transportatorul aerian, fara a cere
acordul Agentiei care deruleaza programul de calatorie, are dreptul de a
modifica orele de zbor. Prin urmare, Agentia nu este raspunzatoare
pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o alta ora decat cea inscrisa
in programul de calatorie. Pentru aceste intarzieri, compania aeriana
este obligata sa asiste calatorii conform Regulamentului (CE) al
Parlamentului European si al Consiliului din 11 februarie 2004 de
stabilire a unor norme comune in materie de compensare si de asistenta a
pasagerilor in eventualitatea refuzului la imbarcare si anularii sau
intarzierii prelungite a zborurilor si de abrogare a Regulamentului
(CEE), implementat prin Hotararea Guvernului nr. 1912/2006. Orice
problema privind operarea zborului si actiunile adiacente acestuia intra
in competenta si responsabilitatea transportatorului, biletul de avion
reprezentand contractul intre pasager si transportator. In cazul acestor
pachete de servicii de calatorie, ziua de plecare si ziua de sosire nu
sunt considerate zile de calatorie, acestea fiind destinate
transportului.
VIII. ASISTENTA. RECLAMATII. NOTIFICARI.
1.
In cazul in care calatorul este nemultumit de serviciile turistice
primite, acesta are obligatia de a intocmi o sesizare in scris la fata
locului, clar si explicit, cu privire la deficientele constatate, legate
de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va
transmite prompt atat reprezentantului Agentiei, cat si prestatorului de
servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului,
reprezentantilor locali ai turoperatorului):
Datele de contact ale Agentiei:
Telefon: 0040234512574
Tel de urgenta: 0040740014872 / 0040745960910
E-mail: office@seventravel.ro / radu@seventravel.ro / nico@seventravel.ro
2.
Atat Agentia, cat si prestatorul de servicii turistice vor actiona
imediat pentru solutionarea sesizarii. In cazul in care sesizarea nu
este solutionata sau este solutionata partial, calatorul va depune la
sediul Agentiei o reclamatie in scris, in termen de maximum 5 zile
calendaristice de la incheierea calatoriei, Agentia urmand ca, in termen
de 30 de zile calendaristice, sa comunice calatorului despagubirile
care i se cuvin, dupa caz.
3. Calatorul informeaza fara
intarzieri nejustificate Agentia, tinand cont de circumstantele cazului,
in legatura cu orice neconformitate pe care o constata pe parcursul
executarii unui serviciu de calatorie inclus in contractul privind
pachetul de servicii de calatorie.
4. In cazul in care unul
dintre serviciile de calatorie nu se executa in conformitate cu
cerintele prezentului contract, Agentia remediaza neconformitatea, cu
exceptia cazului in care:
4.1.neconformitatea nu poate fi remediata; sau
4.2.remedierea
implica cheltuieli disproportionate, tinand cont de anvergura
neconformitatii si de valoarea serviciilor de calatorie afectate.
Daca
Agentia, in conformitate cu primul paragraf pct. 4.1 si 4.2 din
prezentul alineat, nu remediaza neconformitatea, calatorul are dreptul
de a beneficia de o reducere corespunzatoare a pretului pentru orice
perioada in care a existat o neconformitate, cu exceptia cazului in care
Agentia dovedeste ca neconformitatea este imputabila calatorului, unor
terte persoane sau unor cauze imprevizibile si inevitabile, dupa cum
este prevazut la cap.V. alin. 5. de mai sus.
5. In
cazul in care Agentia nu remediaza neconformitatea intr-un termen
rezonabil stabilit de calator, calatorul poate face el insusi acest
lucru si poate solicita rambursarea cheltuielilor necesare si efectiv
realizate. Calatorul nu trebuie sa specifice un termen daca agentia de
turism organizatoare refuza sa remedieze neconformitatea sau daca este
necesara o remediere imediata.
6. In cazul in care
neconformitatea afecteaza in mod substantial executarea pachetului, iar
Agentia a omis sa o remedieze intr-un termen rezonabil stabilit de catre
calator, calatorul poate rezilia contractul privind pachetul de
servicii de calatorie fara plata unor penalitati de reziliere si, dupa
caz, poate sa ceara reducerea pretului si/sau despagubiri.
IX. ASIGURARI
1.
Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere
si/sau a sumelor achitate de acesta, in cazul insolvabilitatii sau
falimentului Agentiei, la Societatea de Asigurare OMNIASIG VIENNA
INSURANCE GROUP S.A., cu sediul in Bucuresti, Aleea Alexandru nr.51,
sector 1, Polita de asigurare Seria I nr. 54800 valabila pana la data de
23.01.2022 (astfel cum a fost modificata prin actul aditional nr.
1/11.04.2021) este afisata pe pagina web a agentiei de turism
www.seventravel.ro
2. Conditiile in care turistul va fi despagubit de catre societatea de asigurare sunt:
2.1.In
cazul in care Agentia nu efectueaza repatrierea turistului, acesta are
obligatia de a anunta imediat societatea de asigurare prin telefon, fax
sau e-mail. In aceasta situatie societatea de asigurare nu are obligatia
de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a
le rambursa dupa intoarcerea turistului in Romania, in conditiile
politei de asigurare incheiate intre Agentie si societatea de asigurare;
2.2.In
cazul in care turistul solicita Agentiei contravaloarea sumelor
achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie sa trimita
documentele justificative catre Agentie prin scrisoare recomandata cu
confirmare de primire. Turistul are obligatia sa pastreze fotocopii de
pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita
Agentiei rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de
repatriere in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la
data incheierii derularii pachetului de servicii turistice sau de la
data repatrierii;
2.3.Turistul are obligatia de a notifica
societatii de asigurare, prin scrisoare recomandata cu confirmare de
primire, in legatura cu solicitarea adresata Agentiei privind
rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in
termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmarii de
primire prevazute la pct. 2.2;
2.4.In cazul in care, in termen
de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmarii de
primire a documentelor justificative de catre Agentie, turistul nu a
primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat;
2.5.In
termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii
evenimentului asigurat, turistul are obligatia de a transmite societatii
de asigurare, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire,
cererea de despagubire insotita de documentele justificative.
2.6.Documentele justificative constau in principal in:
1. contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
2. confirmarile de primire precizate la pct. 2.2, 2.3 si 2.5;
3. fotocopiile
de pe documentele de plata a avansului (chitante, ordine de plata
etc.), in cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
4. fotocopiile
de pe documentele de transport si cazare, in cazul cererilor de
rambursare a cheltuielilor de repatriere. Societatea de asigurare are
dreptul sa solicite turistului si alte documente justificative.
2.7.Despagubirea
nu poate depasi suma achitata de turist in contractul de comercializare
a pachetului de servicii turistice si nici sumele necesare repatrierii
acestuia, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
2.8.Despagubirea
va fi platita in termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la
data primirii de catre societatea de asigurare a documentelor
justificative de la turist.
2.9.In cazul in care, dupa plata
despagubirii, Agentia plateste debitul catre turist, acesta are
obligatia de a restitui asiguratorului despagubirea primita, in termen
de 5 (cinci) zile lucratoare de la data primirii de la Agentie a sumelor
reprezentand debitul.
2.10.Facultativ, turistul are
posibilitatea incheierii unui contract de asigurare, care sa acopere
taxele de transfer, sau a unui contract de asistenta care sa acopere
taxele de repatriere in caz de accidente, de boala sau deces, a unui
contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru
servicii medicale la destinatie ori a unei asigurari storno sau altor
tipuri de asigurari de calatorie. Agentia recomanda incheierea unei
asigurari storno pentru acoperirea eventualelor penalitati de anulare.
Turistul se poate informa in agentii despre cazurile acoperite de
asigurarea storno, aceasta putand fi incheiata in agentia de turism de
unde acesta a achizitionat pachetul de servicii turistice, daca Agentia
ofera acest tip de serviciu.
3. Agentia nu se face
vinovata de eventuala nerespectare a obligatiilor stipulate in politele
de asigurare contractate prin intermediul Agentiei, deoarece aceasta
este doar intermediar intre turist si asigurator.
4. Punctul
de contact central care faciliteaza cooperarea administrativa si
supravegherea agentiilor de turism organizatoare, stabilite pe
teritoriul Romaniei, care desfasoara activitati in mai multe state
membre:
Ministerul Turismului, Adresa: Bd. Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, Bucuresti,
X. DOCUMENTELE CE SE CONSTITUIE PARTE INTEGRANTA DIN CONTRACT SUNT URMATOARELE:
a. formularul de informare precontractuala;
b. Oferta;
c. voucherul, biletul de odihna/tratament, biletul de excursie, dupa caz;
d. programul de calatorie, dupa caz;
e. cataloage/pliante/oferte/alte
inscrisuri/etc. ale Ageníei puse la dispozitia calatorului, in format
tiparit sau pe suport electronic.
XI. PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
1.
Datele cu caracter personal ale calatorului vor fi prelucrate in
conformitate cu dispozitiile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind
protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu
caracter personal si libera circulatie a acestor date. Calatorul va
furniza Agentiei datele personale solicitate si este de acord cu
prelucrarea acestora in scopul derularii si monitorizarii prezentului
Contract de catre Agentie. De asemenea, Calatorul, declara ca este
titular al drepturilor parintesti si este de acord cu prelucrarea
datelor personale ale copiilor minori sub 16 ani care il insotesc, dupa
caz.
2. Calatorul are dreptul de acces si de informare privind
datele personale si dreptul de a corecta/modifica orice astfel de date,
dreptul de opozitie, precum si dreptul de a solicita portarea (mutarea)
sau stergerea acestora. Daca are intrebari sau cereri cu privire la
prelucrarea datelor sale personale, acesta se poate adresa
Responsabilului pentru protectia datelor cu caracter personal al
Agentiei. Datele de contact ale acestuia sunt afisate pe pagina web a
Agentiei sau la adresa de e-mail: office@seventravel.ro.
3.
Prelucrarea datelor personale de catre Agentie se va face doar prin
personalul propriu si se va limita accesul la acele persoane care
indeplinesc, gestioneaza si monitorizeaza obligatiile prevazute in
prezentul contract.
4. In vederea indeplinirii obligatiilor
contractuale ale Agentiei unele date cu caracter personal ale
Calatorului pot fi transferate catre terte persoane care presteaza
serviciile de transport, cazare, sau alte servicii de calatorie
necesare, inclusiv in afara Uniunii Europene, dupa caz, situatie in care
vor fi luate toate masurile tehnice rezonabile pentru protejarea
acestora. De asemenea, datele cu caracter personal pot fi puse la
dispozitia autoritatilor statului roman indreptatite sa solicite si,
respectiv, sa primeasca astfel de informatii.
5. Agentia se angajeaza sa adopte masuri de securitate tehnice si organizatorice adecvate pentru a:
5.1.impiedica
orice persoana neautorizata sa aiba acces la sistemele informatice de
prelucrare a datelor cu caracter personal proprii, cum ar fi: citire,
copiere, modificare sau eliminare a suporturilor de stocare; divulgarea,
modificarea sau stergerea neautorizata a datelor cu caracter personal
stocate; utilizarea neautorizata a sistemelor de prelucrare a datelor
prin mijloace de transmisie de date;
5.2.se asigura ca
utilizatorii sai autorizati pot accesa numai datele cu caracter personal
la care se refera dreptul lor de acces;
5.3.inregistra cand si cui au fost comunicate datele cu caracter personal;
5.4.se
asigura ca, in timpul transmiterii de date cu caracter personal si al
transportului mediilor de stocare, datele nu pot fi citite, copiate sau
sterse fara autorizare;
5.5.delimiteaza zonele de acces astfel
incat sa nu fie permis accesul persoanelor neautorizate in
locatii/incaperi unde sunt prelucrate date cu caracter personal;
5.6.Datele
cu caracter personal vor fi stocate pentru o perioada de maximum 3 ani
in bazele de date sau pentru perioade mai mari, doar in situatia in care
acest lucru este obligatoriu potrivit unor dispozitii legale.
6.
Politica de confidentialitate este disponibila pe site-ul Agentiei la
sectiunea Servicii – Termeni si conditii GDPR -
https://seventravel.ro/politica-confidentialitate/
XII. SAL – PROCEDURA DE SOLUTIONARE ALTERNATIVA A LITIGIILOR
1.
Solutionarea alternativa a litigiilor (”SAL”) reprezinta un mecanism
alternativ sistemului judiciar, prin care consumatorilor li se ofera
posibilitatea de solutionare a litigiilor pe care le pot avea cu
comerciantii, atunci cand se confrunta cu o problema legata de
achizitionarea unui produs sau serviciu.
2. Astfel,
reclamatiile impotriva comerciantilor sunt prezentate voluntar de catre
consumatori, urmand a fi solutionate intr-un mod independent, impartial,
transparent, rapid si echitabil.
3. Directia de solutionare
alternativa a litigiilor (Directia SAL) din cadrul Autoritatii Nationale
pentru Protectia Consumatorilor (”ANPC”), are competenta sa
solutioneze alternativ litigii nationale si transfrontaliere izvorate
din contractele de vanzari sau din contractele de prestari servicii
incheiate cu un comerciant care desfasoara activitati in Romania, in
sectoarele de activitate in care ANPC este competenta.
4. Detalii : http://www.anpc.gov.ro/categorie/1271/sal
XIII. DISPOZITII FINALE
1. Prezentul contract a fost incheiat in doua exemplare, cate unul pentru fiecare parte.
2.
In toate cazurile in care Bonul de comanda parte integranta a
prezentului contract, cuprinde alte prevederi care sunt in neconcordanta
cu prevederile prezentului contract, prevederile Bonului de comanda
prevaleaza.
3. Comercializarea pachetelor de servicii de
calatorie se va face in conformitate cu prevederile prezentului contract
si cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 2/2018 privind
pachetele de servicii de calatorie si serviciile de calatorie
asociate.
4. Toate unitatile de cazare, precum si mijloacele
de transport sunt clasificate de catre organismele abilitate ale tarilor
de destinatie, conform procedurilor interne si normativelor locale,
acolo unde acestea exista, care difera de la o tara la alta si de la un
tip de destinatie la altul.
5. Calatorul declara ca Agentia
l-a informat complet cu privire la conditiile de comercializare a
pachetelor de servicii de calatorie in conformitate cu prevederile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de
calatorie si serviciile de calatorie asociate. Prin semnarea acestui
contract sau prin acceptarea pachetelor de servicii de calatorie,
inclusiv in cazul celor achizitionate la distanta prin telefon sau
mijloace electronice, calatorul isi exprima acordul si luarea la
cunostinta cu privire la conditiile generale de comercializare a
pachetelor de servicii de calatorie, in conformitate cu oferta
Agentiei.
6. Litigiile aparute intre parti se rezolva pe cale
amiabila in caz contrar partile inteleg sa se adreseze instantelor de
judecata competente.
7. Contractul va fi interpretat conform legilor din Romania.
Agentia
Seven Travel S.R.L.
Calatorul……………………………………………………
Reprezentant legal Radu Tuglea,
in calitate de Administrator
Prin imputernicit: ……………nume agent………..
Semnatura: Semnatura…………………………………………………
Stampila:
ANEXA LA CONTRACTUL DE PRESTARI SERVICII DE CALATORIE
Nota cuprinzand informatiile precontractuale
Calatorul,
domnul/doamna ……………………………….……………………….. ,domiciliat in BACAU,
……………………………………………………………..………………………………………………. , declara ca Agentia de
turism organizatoare,
Seven Travel S.R.L. cu
sediul in Bacau, Str. Cornisa Bistritei bl. 6, sc. A, ap 40 inregistrata
la Reg. Comertului Bacau cu nr. J/04/1687/2007, CUI RO22485250, avand
conturi bancare deschise la Banca Transilvania:
RON-RO91BTRLRONCRT0065441203, EUR-RO95BTRLEURCRT0065441201, licenta de
turism nr 1735/15.04.2019, reprezentata prin Radu Tuglea, i-a prezentat,
inainte de incheierea contractului de comercializare a pachetelor de
servicii de calatorie, informarea de mai jos si i-a transmis toate
celelalte date necesare pentru incheierea contractului in deplina
cunostinta de cauza, dupa cum urmeaza:
Combinatia de servicii
de calatorie pusa la dispozitia dumneavoastra este un pachet in
intelesul Ordonantei Guvernului nr. 2/2018. Prin urmare, veti beneficia
de toate drepturile UE care se aplica pachetelor. Societatea
…………………………………………………….., in calitate de Agentie de turism organizatoare,
va fi pe deplin responsabila pentru executarea corespunzatoare a
pachetului in ansamblu. In plus, conform legislatiei, societatea detine
protectie pentru a va rambursa platile si, in cazul in care transportul
este inclus in pachet, pentru a asigura repatrierea dumneavoastra in
cazul in care devine insolventa.
Drepturi principale in temeiul Ordonantei Guvernului nr. 2/2018:
a. calatorii
primesc toate informatiile esentiale privind pachetul anterior
incheierii contractului privind pachetul de servicii de calatori;
b. exista
intotdeauna cel putin un comerciant care raspunde pentru executarea
corespunzatoare a tuturor serviciilor de calatorie incluse in contract;
c. calatorilor
li se pune la dispozitie un numar de telefon de urgenta sau detaliile
unui punct de contact unde pot lua legatura cu agentia de turism
organizatoare sau cu agentul de turism;
d. calatorii
pot transfera pachetul unei alte persoane, in urma unei instiintari
efectuate in mod rezonabil si eventual a platii unor costuri
suplimentare;
e. pretul
pachetului poate fi marit numai daca cresc costurile specifice (de
exemplu, preturile carburantilor) si daca acest lucru este prevazut in
mod expres in contract, si in orice caz nu mai tarziu de 20 de zile
inainte de inceperea executarii pachetului. In cazul in care cresterea
pretului este mai mare de 8% din pretul pachetului, calatorul poate
inceta contractul. In cazul in care agentia de turism organizatoare isi
rezerva dreptul de a creste pretul, calatorul are dreptul la o reducere
de pret daca apare o scadere a costurilor relevante;
f. calatorii
pot inceta contractul fara plata unei penalitati de incetare si pot
obtine rambursarea completa a oricaror plati in cazul in care oricare
dintre elementele esentiale ale pachetului, altul decat pretul, s-a
modificat in mod semnificativ. In cazul in care, inainte de inceperea
executarii pachetului, comerciantul raspunzator de pachet anuleaza
pachetul, calatorii au dreptul la rambursare si, dupa caz, la o
despagubire;
g. calatorii
pot inceta contractul fara plata unei penalitati de incetare, inainte
de inceperea executarii pachetului, in circumstante exceptionale, de
exemplu in cazul unor probleme grave de securitate la destinatie care
sunt susceptibile de a afecta pachetul in plus, calatorii au
posibilitatea de a inceta contractul in orice moment inainte de
inceperea executarii pachetului, in schimbul achitarii unei penalitati
de incetare adecvate si justificabile;
h. in
cazul in care, dupa inceperea executarii pachetului, elemente
importante ale pachetului nu pot fi executate astfel cum s-a convenit,
vor trebui oferite calatorului servicii alternative corespunzatoare,
fara a implica plata unor costuri suplimentare. Calatorii pot inceta
contractul fara plata unei penalitati de incetare, in cazul in care
serviciile nu sunt executate in conformitate cu contractul si acest fapt
afecteaza in mod substantial executarea pachetului, iar agentia de
turism organizatoare nu remediaza problema. Calatorii au de asemenea
dreptul la o reducere a pretului si/sau la plata unor despagubiri pentru
daune in cazul in care serviciile de calatorie nu sunt executate sau
sunt executate in mod necorespunzator;
i. agentia de turism organizatoare trebuie sa ofere asistenta in cazul in care calatorul se afla in dificultate;
j. in
cazul in care agentia de turism organizatoare intra in insolventa,
platile vor fi rambursate. In cazul in care agentia de turism
organizatoare intra in insolventa dupa inceperea executarii pachetului,
iar transportul este inclus in pachet, repatrierea calatorilor este
garantata. Agentia de turism Seven Travel S.R.L. detine Polita de
asigurare Seria I nr. 54800 valabila pana la data de 23.01.2022 emisa de
catre Societatea de Asigurare OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP S.A.
(astfel cum a fost modificata prin actul aditional nr. 1/11.04.2021).
Aceasta este afisata pe pagina web a agentiei de turism
www.seventravel.ro
k. Documentele
sunt afisate si pe pagina web a agentiei de turism Seven Travel S.R.L.
(www.seventravel.ro). Calatorii pot contacta aceasta entitate sau, dupa
caz, autoritatea competenta - Ministerul Turismului - Adresa: Bd. Dinicu
Golescu nr. 38, sector 1, Bucuresti, Telefon: 004 021 303 78 37, Fax:
004 021 303 78 93, e-mail: registratura@mturism.ro, in cazul in care
anumite servicii sunt refuzate din cauza insolventei agentiei de turism
organizatoare.
In sensul prezentului formular prin
agentie de turism organizatoare se ințelege agentia de turism
organizatoare stabilita pe teritoriul Romaniei sau agentia de turism
intermediara stabilita pe teritoriul Romaniei, care cumpara in mod
direct pachete de la o agentie de turism organizatoare care nu este
stabilita în Romania, dupa caz, conform art. 14 din Ordonanta Guvernului
nr. 2/2018.
In cazul prevederilor referitoare
la insolventa, agentia de turism organizatoare este cea dintr-un alt
stat membru sau din Romania, dupa caz. Ordonanta Guvernului nr. 2/2018
este accesibila pe site-ul web:
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/204233
Deasemenea, turistul a primit de la Agentia de turism organizatoare si urmatoarele informatii:
I. Principalele Caracteristici Ale Serviciilor De Calatorie:
• destinatia
(destinatiile) calatoriei, itinerariul si perioadele sejurului, cu
datele corespunzatoare si, in cazul in care cazarea este inclusa,
numarul de nopti incluse, mijloacele de transport, caracteristicile si
categoriile acestora, locurile, datele si orele de plecare si de
intoarcere, duratele si locurile opririlor intermediare si ale
legaturilor de transport. In cazul in care nu este inca stabilita ora
exacta, agentia de turism organizatoare si, dupa caz, agentia de turism
intermediara informeaza calatorul cu privire la ora aproximativa de
plecare si de intoarcere;
• locatia,
principalele caracteristici si, dupa caz, categoria turistica a
unitatilor de cazare conform normelor din tara de destinatie;
• serviciile de masa oferite;
• vizitele, excursiile sau alte servicii incluse in pretul total convenit al pachetului;
• daca
nu este clar din context, faptul ca oricare dintre serviciile de
calatorie vor fi furnizate calatorului ca parte a unui grup si, in acest
caz, in masura posibilului, dimensiunea aproximativa a grupului;
• daca
posibilitatea calatorului de a beneficia de alte servicii turistice
depinde de comunicarea orala efectiva, limba in care vor fi furnizate
serviciile respective;
• situatia
in care calatoria sau vacanta este adaptata in general pentru
persoanele cu mobilitate redusa si, la cererea calatorului, informatii
precise privind gradul de adecvare a calatoriei sau vacantei, luand in
considerare nevoile calatorului;
• numarul
minim de persoane necesar pentru ca serviciile din pachet sa poata fi
executate si termenul prevazut la art. 13 alin. (5) lit. e) din OG nr.
2/2018 inainte de inceperea executarii pachetului pana la care este
posibila incetarea contractului, daca nu se intruneste acest numar;
Toate
aceste detalii se pot regasi in detaliile pachetului comercializat, in
contract, in programul detaliat sau orice alta anexa aferenta produsului
comercializat.
II. Pretul Total Al Pachetului De Servicii De Calatorie Este De …… eur .
Turistii au incheiat polita de mai jos:
Polița de asigurare numărul: ……………..
Produsul de asigurare: …………………………
Data încheierii poliței: ………….
Prima de asigurare: …………….
Persoană (persoane) asigurată (e):
III. Conditii Si Modalitatile De Plata.
Conditiile
de plata difera in functie de tipul pachetului de servicii turistice,
de tipul de oferta si vor fi specificate in Oferta.
Calatorul
are obligatia sa achite un avans intre 20 - 80% din pretul total al
pachetului de servicii in ziua emiterii facturii si incheierii
contractului, iar restul sumei trebuie achitat pana cel tarziu cu 30 de
zile inainte de plecarea in calatoria turistica/inceperea programului
turistic. Daca contractul este incheiat cu mai putin de 30 zile, pretul
total va fi achitat integral la data semnarii contractului.
Nerespectarea
de catre calator a termenelor de plata da dreptul Agentiei de turism
organizatoare sa rezilieze contractul fara notificare in prealabil si sa
solicite despagubiri pentru daunele suferite.
Informatii
generale despre cerintele legate de pasaport si vize, inclusiv
termenele aproximative de obtinere a vizelor si informatii referitoare
la formalitatile legate de sanatate in tara de destinatie.
• Informatii
privind posibilitatea calatorului de a inceta contractul oricand
inainte de inceperea executarii pachetului, cu plata unor penalitati de
incetare corespunzatoare sau, dupa caz, a penalitatilor de incetare
standardizate solicitate de agentia de turism organizatoare.
• Informatii
privind asigurarea facultativa sau obligatorie care sa acopere
costurile incetarii contractului de catre calator sau costurile de
asistenta, inclusiv taxele de repatriere, in caz de accident, de boala
sau de deces.
Prezenta anexa face parte integranta din contract.
CALATOR,
_________________________________ (nume, prenume)
L.S.______________________________
DATA : __________________________