De ce sa iti rezervi concediul la o agentie de turism?
Ma
tot gandesc de ceva vreme de ce se tot chinuie toata lumea sa cumpere
online servicii, in speta servicii turistice. Oameni buni, sunt
servicii, nu sunt castraveti !
A propos de
castraveti….mai deunazi am avut o clienta suparata ca a achizitionat un
pachet de la “Un magazin” Tour si ulterior i s-au dat banii inapoi pe nu
stiu ce motiv.
De la “Un magazin” ar trebui sa
ne cumparam iaurt, salata, rosii, castraveti, in nici un caz un
concediu. Asta e doar un exemplu, insa voi enumera mai jos anumite
situatii care ar trebui sa ne/va puna pe ganduri stimati cititori:
Situatie
reala: turist mai vechi, fidelizat apoi desfidelizat, a rezervat o
cazare de o saptamana de pe cutarescu…ing.com, cam cu jumatate de an
inainte, deoarece perioada concediilor la firma la care lucra se fixa la
inceputul anului. Cu cateva zile inainte de a pleca in vacanta,
turistul cu pricina primeste un email cum ca rezervarea dumnealui nu mai
poate fi onorata. Dezamagire. Nervi. Concediul trebuia musai sa fie in
acel interval.
Ne-a sunat la agentie precipitat
si ne-a spus toata tarasenia, iar noi am reusit sa gasim camere la
acelasi hotel, aceeasi perioada. Culmea, tariful a fost mai bun decat pe
respectivul site. Ideea e ca in astfel de cazuri, chiar daca e o
problema cu concediul, dai fuga la agentie sau suni agentul tau.
Trebuie
sa rezolvam cumva, chiar daca stam la agentie pana la stirile de la ora
20.00 de pe Tvr 1. In cazul prezentat mai sus, clientul nu a fost
ajutat de cei la care facuse rezervarea initial, ci doar a fost plimbat
de la un agent de call-center la altul, fara nici un rezultat palpabil,
si…de fiecare data a trebuit sa o ia de la capat cu povestea.
Stii
cui ii dai banii. Chiar daca platesti factura cu cardul, cash, in euro
sau in ron, cu virament sau prin Western Union, stii cui ii dai banii,
ai vorbit cu cineva, stii cum il/o cheama, poti sa il/o suni direct sa
vezi daca a ridicat banii, sa verifice daca au intrat banii in cont sau
daca nu…. Cu agentul tau de turism poti de asemenea sa negociezi anumite
termene de plata sau puteti sa stabiliti impreuna un plan de plati.
Agentul
de turism cu experienta stie ce intrebari trebuie sa iti puna ca sa
afle exact care e cea mai buna optiune de vacanta pentru tine si familia
ta. Va sti intotdeauna ce sa iti recomande, dar mai ales cum sa afle
ceea ce e mai potrivit pentru tine.
Da, ideal
este sa te informezi si tu si sa vii cu oarecare idei despre ceea ce ai
vrea sa rezervi si orice consultant de turism isi doreste acest lucru,
insa anii de experienta il vor ajuta sa te ghideze catre cea mai buna
optiune si cel mai bun tarif.
Ideea e sa
primesti o solutie corecta, nu ieftina. Uneori o diferenta de 50-100 de
euro poate face diferenta in satisfactia pe care ti-o va aduce produsul
turistic rezervat. Agentul tau de turism va sti sa te fereasca de
situatii jenante la destinatie.
Putem discuta
si despre economia de timp si bani pe care o faci apeland la o agentie,
mai ales daca esti o persoana activa si ocupata. Vei fi fericit sa
castigi timp alaturi de persoanele iubite si sa lasi pe mana unui expert
rezervarea cazarilor, biletelor de avion sau a pachetelor turistice pe
care le doresti. Chiar daca le-ai gasit pe internet, e cel mai bine sa
verifici cu un consultant de turism, sa ii ceri parerea si sa rezervi
prin el. Ai sa fii uimit, insa de multe ori tarifele sunt mai bune la
agentie.
Am mai avut o situatie interesanta pe
partea de ticketing acum ceva ani, cand a erupt cel mai activ vulcan din
Islanda si a dat peste cap tot traficul aerian. Toti agentii de
ticketing eram pe telefoane cu pasagerii nostri si ii mutam pe alte date
si zboruri pentru a nu ii pune in situatia de a sta ore in sir prin
aeroporturi, si in marea majoritate a situatiilor ne-am descurcat de
minune.
E extraordinar cand se intorc clientii
in agentie pentru a-ti multumi ca i-ai ajutat. Si nu numai in astfel de
situatii suntem aproape. Sunt multe greve ale companiilor aeriene care
ingreuneaza traficul aerian si atunci facem tot posibilul pentru a gasi
cele mai bune metode de a nu aduce disconfort pasagerilor.
Cred
ca nu mai e nevoie sa precizez ce se intampla cu cei care si-au
cumparat online biletele. Stau nervosi in aeroporturi fara a li se da
raspunsuri, rezolvari….
Asta trebuie sa fie
agentul tau de turism: un creator de confort, de zambete. Asta trebuie
sa fie agentia ta de turism: un loc in care sa vii din concediu cu un
magnet si sa bei o cafea multumit, povestind relaxat despre locurile
frumoase prin care ai umblat.
Te asteptam si pe tine la Seven Travel. Ne place sa calatoresti!